04 NİS
-Şekildeki gibi bir box ı editable poly ye çevirerek minderimize başlıyoruz. -Box´ımızın ortasındaki edgeleri seçiyoruz. (hemen sağ menüdeki "loop" komutu aynı doğru doğru boyunda dizilen edgeleri seçmemizde pratiklik sağlar.) NOT: (aynı uygulamaları mindermizin altta kalan yüzeyi içinde yapacağız tabi) -Seçili edgeleri scale komutu ile, orantılı olarak genişletiyoruz. -Box´ımızın ortasındaki 9 vertex´i seçip z eksenin aşağıya doğru indiriyoruz. -Tam ortadaki vertexi z ekseninde bir miktar daha aşağıya alıyoruz ki konik bir çukur oluşabilsin. -Şekildeki gibi edgeleri loop komutu yardımıyla seçiyoruz. -Seçtiğimiz edgelere chamfer uyguluyoruz. -Polygon seçim seviyesindeyken belirtilen yüzeyleri boydan boya seçiyoruz.Aynı şekilde objenin diğer tarafındakileri de tabi ki -Bu seçtiğimiz yüzeyleri , minderimizin fitilini oluşturması için extrude ile 1 birim yukseltiyoruz. -Şekilde belirtilen edgeleri seçip chamfer uyguluyoruz.. -Son olarak mesh smooth uygulayıp, iterations değerinide 2 girdiğimiz modelimz tamamlanıyor.Ortasına da bir küçük chamfer cylinder ekleyip minderimizin düğmesinide oluşturmayı unutmayın. NOT: 2 den fazla girilen iterations değerleri gereksiz yere makinenizi ağırlaştır render values bölümünden işeretleyip vereceğimiz iterations değeri ise sonucun sadece renderde çıkması sağlar böylece çalışma ekranımızda kasılmalar olmaz.. Hazırlayan: Ertuğ Yenidemir
3ds max poligon modelleme, minder modelleme, 3ds max komutları, 3ds max minder yapımı